Thursday, January 2, 2014

Crispy Roasted Kale ケールのクリスピーロースト

Crispy roasted kale ケールのクリスピーロースト by naotakem
Made this as a side for the Chicago style hot dog in lieu of the traditional potato chips to get some greens into the meal (have I lived in California too long?).

前掲のシカゴ式ホットドッグの付け合わせに作った一品です。本当ならポテトチップ、と行くところですが、野菜が足りないかな、とついこちらを選択。カリフォルニア生活が長くなるとこういう発想になるのでしょうか(笑)。

Chopped fresh kale into bite sized pieces, tossed with a small amount of olive oil, and spread evenly over a roasting pan lined with aluminum foil. Placed into a 350F oven and cooked until crispy (toss every now and then to prevent burning). Seasoned with salt and pepper before serving. Not quite potato chips, but surprisingly satisfying.

生のケールを一口サイズに刻み、少量のオリーブ油で和え、耐熱皿に敷いたアルミホイルの上に広げましたものを176℃のオーブンで焦がさぬように時々混ぜつつ、カリッとするまで焼きました。食べる直前に塩コショウで好みの味に整えます。ポテトチップの代わりにはなりませんが(笑)、それなりに満足の行く付け合わせとなりました。

No comments:

Post a Comment